Nikt mi nie odbierze tego prawa, żebym pisał sobie białe wiersze, które są białe, bo nie mają rymu ani rytmu, oraz są wierszami, ponieważ są ułożone w wersy.
Palijski Budda mówił o nierobieniu tego czy tamtego,
Linji mówił, żeby niczego nie poszukiwać
Tu znajduje się zgodność tych dwóch, oddalonych w czasie i przestrzeni zbiorów nauk
Tu także znikają wątpliwości, która z nich jest autentyczna
Tu znika wszystko.
Możnaby powiedzieć, że na całym świecie ludzie nie robią różnych rzeczy tak samo
Ale tak nie jest. Kiedy jeden nie kupuje piwa, a potem nie sprzedaje samochodu, następnie nie pali papierosa i później nie przepuszcza całych pieniędzy, nie zadręcza się sobą i nie chce być gdzie indziej,
To są także niegodziwi naśladowcy. Oni niby to nie kupują piwa, ale robią co innego: nie kupują piwa! Gdy nie sprzedają samochodu, to sobie tego zabraniają! Nie palą papierosa zewnętrznie, a w swoim wnętrzu ściskają i próbują zadusić to, co pragnie zapalić papierosa! Nie przepuszczają pieniędzy bo oszczędzają! Nie zadręczają się sobą bo tkwią w głupiej dumie. Nie chcą być gdzieindziej, bo przywiązują się do danego miejsca.
W ten sposób coś zewnętrznie negatywnego posiada pozytywną przyczynę. Tak działa tłumienie.
Rozwiązałem dylemat: gdy wypuszczam gniew, to ranię ludzi, gdy go tłumię, to ranie siebie. Czy to jest albo-albo?
Nie, to jest to samo. Wypuszczanie gniewu to pozytywna czynność, tłumienie go również. Tylko kierunek jest inny.Czy to nie proste?
Ludzie widzą alternatywę tam, gdzie nigdy jej nie było, to nazywa się kręceniem się w kółko.
W tych czasach nawet pustka stała się istniejąca; pomyleni ludzie nie mają innego sposobu, by ją poznać; muszą ją stworzyć. Wobec samej pustki sprawa osiąga szczyt absurdu.
Czy potrafisz minutę dziennie nie robić niczego?